Громадське об'єднання має право у будь-який час прийняти рішення про припинення своєї діяльності (саморозпуск). Рішення про саморозпуск громадського об'єднання приймається у порядку, встановленому статутом цього об'єднання.
Вищий орган управління, який прийняв рішення про саморозпуск громадського об'єднання, створює ліквідаційну комісію або доручає керівному органу здійснювати повноваження ліквідаційної комісії для проведення припинення громадського об'єднання як юридичної особи, а також приймає рішення щодо використання коштів та майна громадського об'єднання після його ліквідації відповідно до статуту.
Дії, пов'язані з припиненням діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи шляхом саморозпуску, умовно можна поділити на 2 етапи, кожен з яких вимагає звернення до суб'єкта державної реєстрації.
Так, на першому етапі, для державної реєстрації рішення про припинення громадського об'єднання зі статусом юридичної особи до державного реєстратора подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про припинення діяльності громадського об'єднання шляхом ліквідації (саморозпуску), затвердження персонального складу ліквідаційної комісії або ліквідатора, реєстраційних номерів облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог. Строк заявлення кредиторами своїх вимог не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
На другому етапі, після здійснення всіх передбачених законодавством дій пов'язаних з припиненням громадського об'єднання зі статусом юридичної особи і проведенням відповідних перевірок уповноваженими державними органами, та після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, до державного реєстратора подаються такі документи:
Розгляд документів, поданих як для державної реєстрації рішення про припинення громадського об'єднання, так і для проведення державної реєстрації припинення громадського об’єднання в результаті його ліквідації здійснюється не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації.
Адміністративний збір, за державну реєстрацію рішення про припинення громадського об'єднання та припинення громадського об'єднання в результаті ліквідації, не справляється.
Отримати консультацію з питань державної реєстрації громадських формувань у Луганській області можна за телефонами - 0645242216, 0953624202. Зразки документів можна переглянути та завантажити на офіційному вебсайті Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) за посиланням https://kharkivobljust.gov.ua/derzhavna-reiestratsiia-drukovanykh-zasobiv-masovoi-informatsii-ta-hromadskykh-formuvan-formy-ta-zrazky-dokumentiv/ .
Утворення громадського об'єднання здійснюється на установчих зборах його засновників та оформлюється протоколом.
Протокол установчих зборів громадського об'єднання має містити відомості про:
дату та місце проведення установчих зборів;
осіб, які брали участь в установчих зборах;
рішення про утворення громадського об'єднання із зазначенням мети (цілей) його діяльності;
рішення про визначення найменування та за наявності - скороченого найменування громадського об'єднання;
рішення про затвердження статуту громадського об'єднання;
рішення про утворення (обрання) керівника, органів управління громадського об'єднання відповідно до затвердженого статуту;
рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання у правовідносинах з державою та іншими особами і вчиняти дії від імені громадського об'єднання без додаткового уповноваження (далі - особа, уповноважена представляти громадське об'єднання), - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність без статусу юридичної особи, якщо утворення (обрання) органів управління не передбачено рішенням про утворення такого об'єднання;
рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, - для громадського об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи.
Юридична особа приватного права бере участь в утворенні громадської спілки через свого керівника або іншого уповноваженого представника, який діє на підставі довіреності на вчинення дій щодо утворення громадської спілки.
У протоколі установчих зборів можуть зазначатися відомості і про інші прийняті на цих зборах рішення стосовно утворення та/або діяльності громадського об'єднання.
Особа може бути обрана керівником, обрана до складу керівного органу громадського об'єднання, визначена особою, яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій, або визначена особою, уповноваженою представляти громадське об'єднання, за наявності її особистої згоди.
Протокол установчих зборів підписується головуючим та секретарем зборів.
Громадське об’єднання, яке має намір здійснювати діяльність із статусом юридичної особи або без такого статусу, підлягає державній реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", протягом 60 днів з дня проведення установчих зборів.
У разі неподання (не надсилання) документів для реєстрації громадського об’єднання протягом 60 днів з дня утворення таке громадське об’єднання не вважається утвореним.
Дії від імені незареєстрованого громадського об’єднання, крім дій, пов’язаних з реєстрацією такого об’єднання, забороняються.
Невід'ємною частиною протоколу установчих зборів громадського об'єднання є реєстр осіб, які брали участь в установчих зборах, в якому обов'язково зазначаються відомості:
щодо фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові особи, дата народження, а для іноземців та осіб без громадянства також дані національного паспорта або документа, що його замінює. Дані про особу засвідчуються її особистим підписом;
щодо юридичних осіб - повне найменування, ідентифікаційний код, юридична адреса, прізвище, ім'я та по батькові особи, яка уповноважена брати участь в установчих зборах. Ці дані засвідчуються підписом особи, уповноваженої брати участь в установчих зборах.
Зразки документів для державної реєстрації створення громадської організації можна переглянути та завантажити на офіційному вебсайті Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) за посиланням https://kharkivobljust.gov.ua/derzhavna-reiestratsiia-drukovanykh-zasobiv-masovoi-informatsii-ta-hromadskykh-formuvan-formy-ta-zrazky-dokumentiv/.
Суб’єктом державної реєстрації громадських формувань у Луганській області є Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) через відділ державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків).
Місцезнаходження відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) - 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22.
Отримати консультацію з питань державної реєстрації громадських формувань у Луганській області можна за телефонами - 0645242216, 0953624202.
Запроваджений Міністерством юстиції України онлайн-сервіс – "Он-лайн будинок юстиції" є сучасним засобом як отримання інформації з різноманітних державних реєстрів, так і забезпечує можливість подачі документів для попереднього правового аналізу документів на реєстрацію громадської організації зі статусом юридичної особи та подачі документів для державної реєстрації створення громадської організації онлайн, не звертаючись безпосередньо до центру надання адміністративних послуг або відповідного суб'єкта державної реєстрації.
"Он-лайн будинок юстиції" можна знайти за посиланням у мережі Інтернет - https://online.minjust.gov.ua.
До переваг користування "Он-лайн будинком юстиції" можна віднести:
оперативне, в режимі реального часу, отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також з Реєстру громадських об'єднань;
цілодобовий, 24/7 доступ до інформації з державних реєстрів;
цілодобова, 24/7 можливість подачі документів для попереднього правового аналізу документів на реєстрацію громадської організації зі статусом юридичної особи та подачі документів для державної реєстрації створення громадської організації зі статусом юридичної особи;
перевірка тотожності найменування громадського об'єднання;
зручність користування та зрозумілий інтерфейс для роботи;
у разі подачі документів, для попереднього правового аналізу документів на реєстрацію громадської організації зі статусом юридичної особи та виправлення помилок (за наявності), додаткова впевненість при подачі документів для державної реєстрації;
відсутність черг при подачі документів;
відсутність контакту з державним реєстратором, що знижує корупційні ризики;
відсутність необхідності звернення до центру надання адміністративних послуг або до відповідного суб'єкта державної реєстрації, для подачі документів для державної реєстрації створення громадської організації зі статусом юридичної особи (звертаємо увагу, що подача документів онлайн для державної реєстрації створення громадської організації зі статусом юридичної особи можлива лише за наявності електронних цифрових підписів).
Також нагадуємо, що суб’єктом державної реєстрації громадських організацій у Луганській області є Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) через відділ державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків).
Місцезнаходження відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) - 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22.
Отримати консультацію з питань державної реєстрації громадських формувань у Луганській області можна за телефонами - 0645242216, 0953624202.
Після проведення установчих зборів засновників та підготовки всіх необхідних документів перед засновниками та особою, яка має право представляти громадську організацію для здійснення реєстраційних дій, постає необхідність подати документи для державної реєстрації новоствореної громадської організації на державну реєстрацію.
Існує декілька способів подачі документів.
1 спосіб - це особисте звернення для подачі документів. Звернутися можна безпосередньо до суб'єкта державної реєстрації або до центрів надання адміністративних послуг, які виступають як фронт-офіси та забезпечують прийняття документів, поданих для державної реєстрації громадських організацій.
Суб’єктом державної реєстрації громадських організацій у Луганській області є Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) через відділ державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків).
Місцезнаходження відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (далі – Відділ) - 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22.
З переліком центрів надання адміністративних послуг, які забезпечують прийняття документів поданих для державної реєстрації громадських організацій, можна ознайомитися на офіційному вебсайті Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) за посиланням https://kharkivobljust.gov.ua/sub-iekty-pryjomu-vydachi-dokumentiv-u-sferi-derzhavnoi-reiestratsii-hromadskykh-formuvan/.
Звертаємо увагу, що до закінчення технічного доопрацювання Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань центри надання адміністративних послуг не здійснюють прийом документів, поданих для державної реєстрації громадських організацій, що не мають статусу юридичної особи!
2 спосіб – це надсилання документів поштовим відправленням. У такому випадку документи у Луганській області необхідно надсилати до Відділу за вищенаведеною адресою.
Звертаємо увагу, що у випадку надсилання документів поштовим відправленням, підпис заявника на відповідній формі заяви посвідчується нотаріально!
3 спосіб – це онлайн подача документів. Така можливість забезпечується онлайн сервісом Міністерства юстиції України – "Онлайн будинок юстиції", за посиланням https://online.minjust.gov.ua .
У випадку такої подачі документів, засновникам громадської організації зі статусом юридичної особи необхідно мати електронний цифровий підпис.
Звертаємо увагу, що до закінчення технічного доопрацювання Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань подача документів онлайн, для державної реєстрації створення громадської організації, що не має статусу юридичної особи, за допомогою "Онлайн будинок юстиції" не функціонує!
Отримати консультацію з питань державної реєстрації громадських формувань у Луганській області можна за телефонами - 0645242216, 0953624202.
Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.
Для реєстрації громадської організації необхідно підготувати певний перелік документів та звернутися до суб'єкта державної реєстрації.
Для державної реєстрації створення громадської організації зі статусом юридичної особи подаються наступні документи:
заява щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування, форми 4, затверджена наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 року № 3268/5 "Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 листопада 2016 року за № 1500/29630 (зі змінами);
примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення засновників про створення громадської організації зі статусом юридичної особи – протокол установчих зборів засновників;
реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчих зборах засновників, в якому зазначаються прізвище, ім'я та по батькові особи, дата народження, а для іноземців та осіб без громадянства також дані національного паспорта або документа, що його замінює. Дані про особу засвідчуються її особистим підписом;
відомості про керівні органи (ім’я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку);
відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадську організацію для здійснення реєстраційних дій (ім’я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку);
установчий документ громадської організації - статут (викладається в письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується всіма засновниками).
Для державної реєстрації створення громадської організації, що не має статусу юридичної особи подаються наступні документи:
заява щодо державної реєстрації громадського формування без статусу юридичної особи, форми 7, затверджена наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 року № 3268/5 "Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 листопада 2016 року за № 1500/29630 (зі змінами);
примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення засновників про створення громадської організації – протокол установчих зборів засновників;
реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчих зборах засновників, в якому зазначаються прізвище, ім'я та по батькові особи, дата народження, а для іноземців та осіб без громадянства також дані національного паспорта або документа, що його замінює. Дані про особу засвідчуються її особистим підписом;
відомості про засновників громадської організації (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, адреса місця проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадську організацію (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), контактний номер телефону та інші засоби зв’язку).
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації створення громадської організації - не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації.
Суб’єктом державної реєстрації громадських формувань у Луганській області є Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) через відділ державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків).
Місцезнаходження відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) - 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22.
Отримати консультацію з питань державної реєстрації громадських формувань у Луганській області можна за телефонами - 0645242216, 0953624202.
Для новостворених громадських організацій зі статусом юридичної особи, якими вже прийняті всі необхідні рішення та підготовлено документи для державної реєстрації, Міністерством юстиції України запроваджено онлайн послугу "ПОПЕРЕДНІЙ ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ ДОКУМЕНТІВ НА РЕЄСТРАЦІЮ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ", яка дозволяє новоствореним громадським організаціям попередньо, без подачі документів на державну реєстрацію, подати документи для проведення їх попереднього правового аналізу.
Така послуга надається онлайн, без обов'язкової наявності електронного цифрового підпису заявника і дозволяє громадським організаціям зі статусом юридичної особи отримати відповідь чи відповідають підготовлені документи вимогам діючого законодавства чи ні, ще до подачі документів для державної реєстрації.
Звертаємо увагу, що така послуга доступна поки що новоствореним громадським організаціям зі статусом юридичної особи, які будуть подавати документи для державної реєстрації створення.
Окремо заслуговує уваги той факт, що цей сервіс дозволяє безкоштовно та без реєстрації завантажити для використання умовні зразки всіх документів, що подаються для державної реєстрації громадської організації, які можна використовувати при підготовці власних документів.
Подати документи для попереднього правового аналізу досить легко, просто перейшовши за посиланням на сторінку "Он-лайн будинку юстиції" - https://online.minjust.gov.ua /
Далі, необхідно обрати розділ "РЕЄСТРАЦІЯ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ", натиснути "ЗАРЕЄСТРУВАТИ", обрати вид суб'єкта "ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ" після чого відкривається "вікно" - "ПОПЕРЕДНІЙ ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ ДОКУМЕНТІВ НА РЕЄСТРАЦІЮ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ".
На цій сторінці і відбувається подача та завантаження документів для правового аналізу. Сервіс зручний і не вимагає багато часу для знайомства.
При подачі документів необхідно обрати відповідний регіон, наприклад – Луганська область, та зазначити (ввести):
На сторінці необхідно завантажити, натискаючи "ПРИКРІПИТИ ФАЙЛ" наступні документи:
Після внесення всіх відомостей та завантаження всіх документів необхідно надати згоду на збір та обробку персональних даних і натиснути "ПОДАТИ".
Окремо зазначаємо, що кожен документ повинен бути сканований одним файлом. Наприклад, статут громадської організації необхідно сканувати та завантажувати одним файлом, у якому будуть всі сторінки статуту.
За результатами попереднього правового аналізу особа, яка подавала документи, отримує на свою електрону пошту відповідь у якій буде зазначено про результати попереднього правового аналізу документів. У разі, якщо документи не відповідають законодавству, то буде зазначено, що саме не відповідає та якій нормі законодавства, з обов'язковим наведенням такої норми.
У разі отримання позитивної відповіді громадській організації можна подавати документи для державної реєстрації, не турбуючись про можливу відмову в державній реєстрації.
У разі отримання негативної відповіді необхідно виправити відповідні помилки у документах, після чого можна їх знов подати для попереднього правового аналізу або звертатися до суб'єкта державної реєстрації для подачі документів для державної реєстрації громадської організації.
Отримати консультацію з питань державної реєстрації громадських формувань у Луганській області можна за телефонами - 0645242216, 0953624202.
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) інформує.
Досить часто при використанні словосполучення "громадські формування" такі слова узагальнюють та використовують їх, дорівнюючи іншому словосполученню – "громадські об'єднання (організації)".
Але це не вірно. Дійсно, діюче законодавство України не містить поняття громадські формування, водночас Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" встановлено значення цього терміну та наведено види громадських формувань.
Так, громадські формування це:
Як бачимо з наведеного вище переліку, громадські об'єднання є одним з видів громадських формувань. В свою чергу громадські об'єднання за організаційно-правовою формою можуть утворюватися як громадські організації та громадські спілки.
В залежності від виду громадського формування існують і різні суб'єкти державної реєстрації громадських формувань.
Так, суб’єктами державної реєстрації громадських формувань є:
Міністерство юстиції України - у разі державної реєстрації політичних партій, всеукраїнських професійних спілок, їх об’єднань, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців; відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок, символіки громадських формувань;
територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об’єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об’єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об’єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об’єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об’єднання.
Суб’єктом державної реєстрації громадських формувань у Луганській області є Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) через відділ державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків).
Місцезнаходження відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) - 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22.
Отримати консультацію з питань державної реєстрації громадських формувань у Луганській області можна за телефонами - 0645242216, 0953624202.
З метою підвищення обізнаності громадян України, іноземців та осіб без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, щодо державних послуг, які можна отримати в Україні, та мінімізації побутової корупції при їх отриманні 27 серпня 2020 року Міністерство цифрової трансформації запровадило Гід з державних послуг, який розміщується на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Портал Дія» та доступний за посиланням: https://guide.diia.gov.ua/ .
Гід з державних послуг – це єдиний офіційний ресурс, який містить інформацію про всі державні послуги в Україні, які надаються органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Інформація на Гіді з є актуальною та такою, що відповідає чинному законодавству України.
Спеціальна перевірка відомостей щодо наявності корпоративних прав в осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком (далі також — Спеціальна перевірка), зокрема у Луганській області, проводиться Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Харків).
Спеціальна перевірка проводиться відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" в порядку, встановленому Порядком проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 171 та Порядком проведення спеціальної перевірки наявності в осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, корпоративних прав, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 23.03.2012 № 448/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26 березня 2012 р. за № 449/20762.
Спеціальна перевірка здійснюється на підставі запиту відповідного державного органу чи органу місцевого самоврядування, до якого додаються такі документи:
Звертаємо особливу увагу, що запит відповідного державного органу чи органу місцевого самоврядування, на посаду в якому претендує особа, разом з документами надсилається таким органом не пізніше наступного дня після одержання письмової згоди претендента на посаду на проведення спеціальної перевірки.
Інформація про результати перевірки подається відповідному органу, який надіслав запит, не пізніше семи днів із дати надходження запиту.
З питань проведення Спеціальної перевірки у Луганській області необхідно звертатися до Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) за адресою: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Єгорова, будинок 22.
Отримати консультацію можна за телефонами: 0645242216, 0953624202.
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків)
До уваги суб'єктів державної реєстрації!
Діючим законодавством України встановлено особливості ведення реєстраційних справ у паперовій формі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, місцезнаходженням/місцем проживання яких є населені пункти, в яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення в Луганській області.
Перелік таких населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 р. № 1085-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення".
За загальним правилом, встановленим Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб’єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи – підприємця.
Якщо місцезнаходженням/місцем проживання юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи або фізичної особи-підприємця є населений пункт, який входить до вищезазначеного переліку, то ведення реєстраційних справ у паперовій формі таких юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, забезпечує Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків).
У зв'язку з вищенаведеним, звертаємо увагу суб'єктів державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на необхідності, у разі проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням/місцем проживання яких є населені пункти, в яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення в Луганській області, надсилати після проведення реєстраційних дій такі документи у паперовій формі до Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), за адресою у Луганській області: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Єгорова, будинок 22, як до суб'єкта ведення реєстраційних справ у паперовій формі вищезазначених юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Отримати консультацію можна за телефонами: 0645242216, 0953624202.
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків)
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків), з метою зниження ризиків інфікування гострою респіраторною інфекцією COVID-19, як громадян так і працівників Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) нагадує, що громадські формування можуть подати документи для державної реєстрації не лише звернувшись особисто до суб'єкта державної реєстрації або центру надання адміністративних послуг, а і надіслати поштою, що значно зменшує ризик інфікування та захворювання.
Документи для проведення державної реєстрації громадських формувань у Луганській області необхідно надсилати за адресою – 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд.22.
Звертаємо увагу, що у разі надсилання документів поштовим відправленням, підпис заявника на відповідній формі заяви засвідчується нотаріально!
Окрім того, стануть у нагоді послуги Онлайн будинку юстиції, за посиланням https://online.minjust.gov.ua, за допомогою якого можна перевірити тотожність найменування громадської організації, новоствореній громадській організації зі статусом юридичної особи подати документи для проведення попередньої правової експертизи документів, а також подати документи онлайн для державної реєстрації створення громадської організації зі статусом юридичної особи.
Звертаємо увагу, що у разі користування послугами Онлайн будинку юстиції та подачі документів для державної реєстрації громадської організації зі статусом юридичної особи, засновникам громадської організації необхідно мати електронний цифровий підпис!
Якщо є необхідність в отриманні консультації з питань державної реєстрації громадських формувань пропонуємо скористатися онлайн чатом з питань державної реєстрації громадських формувань за посиланням https://kharkivobljust.gov.ua/online-chat-gf/ або звернутись по телефонам 0645242216, 0953624202.
Скориставшись одним з наведених вище способів подачі документів для державної реєстрації або способів отримання консультації можна знизити ризики захворювання та розповсюдження інфекції!
У разі крайньої потреби візиту, просимо максимально дотримуватися санітарно-епідеміологічних правил, встановлених та впроваджених МОЗ України на період карантину.
БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!!
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків)
Діюче програмне забезпечення порталу електронних сервісів Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) надає можливість юридичній особі отримати виписку та установчі документи (у разі державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи) за результатами проведеної реєстраційної дії.
Так, отримати виписку і установчі документи юридичній особі можна або скориставшись прямим посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/get-documents (варіант 1) або Онлайн будинком юстиції за посиланням https://online.minjust.gov.ua (варіант 2).
Звертаємо увагу, що у першому та другому варіанті необхідно мати код доступу до результатів надання адміністративної послуги кількістю від 6 до 12 символів (далі – Код доступу), який генерується в автоматичному режимі та розміщується поруч з реєстраційним номером справи на описі документів, один примірник якого залишається у заявника після подачі документів.
У першому варіанті, скориставшись посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/get-documents, необхідно обрати на відкритій веб-сторінці поле "Результат надання адміністративних послуг", у графі "Код доступу*" ввести Код доступу з опису документів і далі натиснути "Перевірити".
У другому варіанті, скориставшись Онлайн будинком юстиції за посиланням https://online.minjust.gov.ua, необхідно перейти до розділу "ІНФОРМАЦІЯ З РЕЄСТРІВ", обрати "ОРГАНІЗАЦІЇ, ОБ’ЄДНАННЯ, ФОРМУВАННЯ" і у переліку реєстрів вибрати "Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань". Далі, на відкритій веб-сторінці, обрати поле "Результат надання адміністративних послуг", у графі "Код доступу*" ввести Код доступу з опису документів і далі натиснути "Перевірити".
В обох варіантах, після проведення всіх вищезазначених дій, необхідно пройти спеціальний тест системи reCAPTCHA і далі з'являться відомості про результат надання адміністративної послуги, інформація про найменування юридичної особи, проведену реєстраційну дію, дату дії, а також документи, які можна завантажити – виписку та у разі державної реєстрації створення або державної реєстрації змін до установчих документів, також, установчий документ юридичної особи.
Для завантаження документів, необхідно натиснути на "Завантажити документ".
Звертаємо увагу, що завантажені файли можуть містити в собі декілька сторінок установчого документу юридичної особи.
Контактні номери телефонів відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) - 0645242216, 0953624202.
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків)
28 квітня 2020 року набув чинності Закон України від 06 грудня 2019 року 361-IX "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", яким внесені зміни до низки нормативно-правових актів, у тому числі і до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (далі – Закон про реєстрацію) та запроваджено деякі новели у сфері державної реєстрації.
Згідно з пунктом четвертим розділу Х Закону України від 06 грудня 2019 року 361-IX "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" юридичні особи, зареєстровані до набрання чинності цим Законом, подають державному реєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника в обсязі, визначеному цим Законом, та структуру власності протягом трьох місяців з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності.
Однією з новел є внесення змін до статті 9 Закону про реєстрацію та виключення громадських об'єднань з переліку юридичних осіб, відомості про кінцевих бенефіціарних власників яких не містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).
Також, статтю 17 Закону про реєстрацію доповнено новими нормами та зобов'язано заявника для проведення певних реєстраційних дій (реєстраційні дії, для проведення яких подається заява) надавати державному реєстратору такі документи для встановлення відомостей про кінцевого бенефіціарного власника:
- структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;
- витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;
- нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи, - для фізичної особи - нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для фізичної особи - резидента.
Згідно із частиною 24 статті 17 Закону про реєстрацію форма та зміст структури власності встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, за погодженням з Міністерством юстиції України.
Разом з тим, станом на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, яким затверджена форма та зміст структури власності. У зв'язку з чим до дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності юридичної особи, подання державному реєстратору такого документу як структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства, не вимагається.
Про прийняття нормативно-правового акту, яким буде затверджена форма та зміст структури власності, Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Харків) поінформує на власному вебсайті (https://kharkivobljust.gov.ua/) та в інших засобах масової інформації.
Нагадуємо, що згідно з пунктом 1 частини 7 статті 23 Закону України "Про громадські об'єднання" громадські об’єднання зобов’язані, серед іншого, зберігати і регулярно оновлювати інформацію, достатню для ідентифікації згідно з вимогами закону кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), засновників, керівників, членів керівних органів та довірених осіб громадського об’єднання, а також надавати її державному реєстратору у випадках та в обсязі, передбачених законом.
Також, слід зазначити, що несвоєчасне подання державному реєстратору передбаченої Законом про реєстрацію інформації про кінцевого бенефіціарного власника або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника є адміністративним правопорушенням, та тягне за собою накладення штрафу на керівника юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Додаткову інформацію можна отримати звернувшись до відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (далі – Відділ) – 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 22, номери телефонів – 0953624202, 0645242216 або за допомогою онлайн чату для громадських формувань за посиланням: https://kharkivobljust.gov.ua/online-chat-gf/.
Також, на сторінці Відділу у мережі Фейсбук за посиланням https://www.facebook.com/Відділ-державної-реєстрації-ДЗМІ-та-гром-формувань-у-Луганській-області-1044361669100972 постійно розміщується цікава інформація, інформація про порядок державної реєстрації громадських формувань та новини у сфері державної реєстрації громадських формувань.
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Харків)
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Харків) повідомляє, що Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (із змінами) встановлено розмір адміністративного збору, що справляється за державну реєстрацію.
Так, адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення реєстраційної дії та округлюються до найближчих 10 гривень.
З 1 січня 2020 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу встановлено у розмірі 2102 гривень.
Відповідно, розмір адміністративного збору у сфері державної реєстрації громадських формувань у 2020 році становить:
- 150 грн. — за державну реєстрацію територіального осередку творчої спілки та регіональної (місцевої) творчої спілки;
- 130 грн. — за державну реєстрацію, організації роботодавців, об'єднання організації роботодавців;
- 630 грн. — за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об'єднань), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв'язку з юридичною особою. Якщо відповідно до частини четвертої статті 25 Закону про реєстрацію певним особам має надсилатися виписка з Єдиного державного реєстру, розмір адміністративного збору збільшується на добуток 0,01 прожиткового мінімуму для працездатних осіб та кількість таких осіб;
- 210 грн. — за державну реєстрацію змін до відомостей про громадське об'єднання.
Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію громадських об'єднань та структурних утворень політичних партій що не мають статусу юридичної особи.
Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про професійні спілки, їх організації або об'єднання.
Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу — підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із законами.
Контактні номери телефону відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Луганській області Управління державної реєстрації Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) з питань державної реєстрації громадських формувань: 0645242216, 0953624202.